van Transkei naar Kruger - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van rob en joke penning - WaarBenJij.nu van Transkei naar Kruger - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van rob en joke penning - WaarBenJij.nu

van Transkei naar Kruger

Door: rob en joke

Blijf op de hoogte en volg rob en joke

06 April 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na onze zeer geslaagde B&B in Grahamstown reden we 2 dagen door Transkei naar het noorden. Twee lange dagen want de Wild Coast is hemelsbreed dan niet ver maar alleen maar bereikbaar via terrible dirt roads, dus dat schiet niet op. Veel open land met kuddes en rondavels maar geen acceptabele overnachtingsplekken. De enige grote weg die er doorheen loopt, de N2, voelde unheimisch aan.Het is het armste deel van ZA en het gebied waar Mandela vandaan komt, enorm dat zo'n man zich hieraan heeft weten te onttrekken en zo'n groot leider te worden. Daarom snel door richting Drakensbergen, waar ons blijkt achteraf, een fantastische week te wachten stond qua weer en berglandschap. Via de roemruchte Sanipas reden we Lesotho binnen. Spectaculair vanwege zijn steilheid en korte bochten en dit alles op een (very )bad road. Dagenlang tussen drieduizenders met overdag 27 graden en 's nachts soms vorst. We hebben regelmatig de auto verruild voor de benenwagen.
Na Lesotho reden we ZA weer binnen om richting Swaziland te gaan. Bezochten daar ons eerste wildpark. Afgelopen maandag was het bij onze sundowner meteen volop showtime:7 neushoorns, 2 baby neushoorns, nijlpaarden, warthogs, kudus, impalas, krokodil, olifant, baboons, alles kwam bij het meertje voorbij. Het was een groot feest. Vandaag helaas niet, na maanden droogte en uitblijven van de regentijd lijkt het erop dat die nu is aangebroken. We stellen de entree in Kruger dan ook maar even uit.
Jullie denken misschien dat we alleen maar reizen. Maar dingen die regelmatig terugkomen zijn: de auto nalopen, de gewone huishoudelijke klussen en 5x tanken. Dat betekent behalve benzine (kost gauw een half uur), geld, boodschappen, koffie en proberen contact met thuisfront te houden.
Ons volgende bericht zal wel uit Malawi komen want zondag willen we Mozambique in en daar zal bereik wel lastig zijn.

• 06 April 2016 - 17:36

Josette:

hoi Rob en Joke, lees met veel plezier jullie verslagen en maak de reis zo ook zelf n beetje. Fijn dat het allemaal goed gaat en geef dat katje op de foto maar n aaitje van mij.
    grtjs
    Josette

• 06 April 2016 - 17:39

Saskia:

Hoi Joke en Rob, wat een fantastische reis en leuk om jullie reisverslagen te lezen. Heerlijk om zelf te kunnen bepalen of je ergens blijft of doorreist. De groepsreizen zijn leuk, maar altijd een vast programma. Ik ben niet jaloers hoor!
    Groetjes, Saskia

• 06 April 2016 - 19:51

Bea:

Hoi Joke en Rob,
    Wat leuk toch om met jullie mee te reizen. Ik zie alle wild aan mij voorbij trekken. Heerlijk, kan het zo op mijn netvlies toveren. Lekker ontspannend. En die unheimische N2, brrr snel doorrijden, maar iets het binnenland in valt het weer reuze mee. Ramen en deuren dicht toch! Groetjes, Bea

• 06 April 2016 - 20:11

Elsje:

Grandiooos. Voor jaren verhalen verzameld

• 06 April 2016 - 21:28

Edith:

poeh, geduld is een schone zaak, bij aanvang..
    goed dat jullie er zo de tijd voor kunnen nemen( alhoewel) en nu alles onder (redelijk)controle hebben ,
    eenmaal op weg , wat een ervaringen doen jullie op ...tal van bekende namen komen voorbij ...
    Interessant hoor die onverwachte ontmoetingen met mens en dier , haha!
    succes verder en blijf genieten van deze bijzondere reis!
    Een stevige omhelzing
    liefs, Dit

• 07 April 2016 - 16:22

Rob En Vera:

Hallo lieverds, wat 'n fantastisch verhaal weer.....heerlijk om zo mee te genieten!
    Jullie zijn 'amper' onderweg en al zo veel beleefd, gezien, ervaren, geroken, geproefd, bijzondere mensen gesproken, prachtige dieren gezien....en de reis ligt nog maanden voor jullie. Wat 'n bijzondere reis, die maak je maar één keer in je leven of nooit ;o)
    Wij duimen dat alles voorspoedig blijft gaan. Veel plezier in Mozambique en tot "in" Malawi.
    dikke zoen van ons

• 08 April 2016 - 12:53

Ans:

Mooi!!!!

• 10 April 2016 - 12:39

Mam:

Hol Rob en joke,geweldig weer iets van jullie te horen.wat een heerlijk avontuur.fijn dat alles zo goed verloopt,al zal niet altijd alles van een leien dakje gaan.even iets over Bep.zij kan wel jullie mailtjes ontvangen.maar tot haar grote ergernis lukt het haar niet om een reactie terug te sturen.ze heeft mij gevraagd jullie dan maar haar hartelijke groetjes in mijn reactie mee te sturen.gelukkig ontvangt ze ze wel en geniet zo ook mee.jullie gaan nu naar bekend gebied,Malawi.dat weerzien zal geweldig zijn,hoor.maar dat lezen we wel weer in het volgende verslagje.
    Veel lieve kusjes van,
    Mam.

• 12 April 2016 - 10:46

Nathalie:

Leuk te lezen Joke en Rob, wel even wat anders dan Georgie he? Deze reis vergeten jullie nooit weer.

groetjes uit Dar es Salaam, Tanzania

• 12 April 2016 - 17:42

Anneke De Poel:

Wat een geweldige reis maken jullie en wat fijn dat het allemaal zo goed gaat!
    Veel plezier nog. Groetjes, Anneke

• 21 April 2016 - 20:36

Edith:

Rob...... gefeliciteerd !!!!
    Waar je je ook bevindt , samen met Joke , van harte !!!!
    liefs , vanuit een zonnig , maar fris Nederland,
    dag,Dit

• 22 April 2016 - 10:52

Miepbrouwer:

Hallo Rob,
    Ik ben wel een beetje laat,maar ik wist niet of dit ook kon.Dus van harte gefeliciteerd en nog vele jaren.Maak er maar een leuk feestje van zo ver wegin Afrika .Groetjes aan Joke en weer fijne reis verder.Malawi?
    Groetjes en verjaardagskusjes van
    Mam.