Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van rob en joke penning - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van rob en joke penning - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg rob en joke

04 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een lange reis vorige week dinsdag aangekomen.Wat een prima bnb!!
Toch ben je best wel gaar, ook speelt de ineens zomerse warmte mee,overigens heerlijk uiteraard.Woensdag en donderdag stonden in het teken van "overnemen van de auto". Maar daar begonnen ook meteen de problemen. Want.......nieuwe regels!!! en sinds 1 januari kun je als toerist geen auto meer kopen, alleen als je een student-of workpermit hebt. Dat hadden we natuurlijk niet.We zagen onze reis in het water vallen, maar....de oplossing zou zijn om de auto op naam te zetten van een Zuid-Afrikaan. Onze lieve,beste Alistair van onze bnb zag het wel zitten, gelukkig.Donderdagmiddag echter zouden Krik en Maaike, van wie wij de auto kochten, terugvliegen naar Nederland, dus op eea zat wel tijdsdruk.
Zo'n auto heeft ook een roadworthy certificate, soort APK, nodig, dus gingen we naar een "teststation", daar bleek dat er nog wel wat aan gesleuteld moest worden. Daar zijn we inmidddels best ver mee.De remlichten bijv deden het niet, toen dat verholpen was deden de ramen,portieren en het alarm het niet haha een zo was er weer een dag voorbij.
Wil je de auto meenemen over alle grenzen, dan moet ook de auto een soort paspoort hebben, een carnet de passage. Daarvoor moet je naar de AA, zusterorganisatie van de ANWB.Ondertusen moet je de auto leren kennen,Rob rijdt al uitstekend (links he!) en dat wil in het superdrukke Kaapstad wel wat zeggen.Zeer blij zijn we met onze Garmin, echt een super GPS.
Gelukkig kunnen we soms even niet verder met regelen en maken we uitstapjes naar bijv. Kaap de Goede Hoop,naar de botanische tuinen in Kaapstad zelf, verkennen we lopend onze omgeving.
Overmorgen gaan er nog twee nieuwe banden onder de auto en staat proefrijden in zand op het program, maandag gaan we erop uit om een nieuwe rooftoptent op het dak te laten monteren. In ieder geval is dit onze planning,of ze hier een beetje meewerken? De ene keer gaat beter dan de andere keer en niemand maakt zich er druk over. Over enige tijd zitten wij waarschijnlijk ook in deze Afrika-modus,wordt vervolgd

• 04 Maart 2016 - 17:34

Nathalie Grolleman :

Karibu Africa, zeer herkenbaar. Goede reis en tot in Dar es Salaam ergens in mei!

• 04 Maart 2016 - 17:37

Noor Van Der Woerdt:

Hoi Rob en Joke,

Ontzettend leuk om op deze manier mee te kunnen leven met jullie! Dit ook met name door de schrijfstijl van Joke. Ik ben benieuwd naar het volgende bulletin. Hier alles zijn gangetje, lekker een weekje vakantie om er vervolgens komende week weer hard tegenaan te gaan! xx Noor

• 04 Maart 2016 - 19:22

Bea :

Pracht kverhaal. Komt me zeer bekend voor, maar met geduld en een lach kom je een eind. En hoe bevalt het "links rijden" op wegen met diepe gaten aan de zijkant, met mensen en beesten op de weg en verkeersregels ho maar!Vonden jullie Kirstenbosch niet prachtig? Mooiste botanische tuin, die we ooit hebben gezien. Veel variatie en prachtige vergezichten.
    Genieten maar!

• 04 Maart 2016 - 19:42

Lisa:

Hey Joke en Rob, wat een verhaal. Ik begrijp dat er veel nieuws op jullie pad gekomen is, met geduld kom je een heel eind. En waarom druk maken als je toch niets sneller iets voor elkaar krijgt. Belangrijk is toch dat alles voor de veiligheid later in orde komt. Wij zijn terug van Turkije, heel erg leuk gehad en nu in afwachting van onze reis met de camper in april. Geniet en tot het volgende verslag. Liefs van Hans en mij.

• 04 Maart 2016 - 21:32

Ans:

Gezellig, een reislustige familie!!!
    Veel plezier en geduld op jullie reis!!

• 05 Maart 2016 - 11:54

Saskia:

Hoi Joke en Rob, leuk om jullie reisverslag te lezen. Sommige dingen zijn hier in Brazilië heel herkenbaar. Chauffeur die doodleuk gaat ontbijten in ons hotel terwijl onze reisleider in de hal aan het bellen is met de agent om te grafen waar de chauffeur blijft. Haast miet je hier ook niet hebben. En op het vliegveld hebben we een uur op de chauffeur gewacht terwijl hij naast z'n bus zat en niet de moeite had genomen om ons op te wachten in de aankomst hal.
    Ben benieuwd naar het volgende reisverslag. Liefs, Saskia

• 05 Maart 2016 - 16:03

Anneke De Poel:

Hoi Rob en Joke, Wat een start voor jullie avontuur, meteen in het diepe te worden gegooid....
    Ik herken de Afrikaanse mentaliteit uit Botswana : alles rustig aan!
    Ik hoop dat jullie gauw probleemloos verder kunnen reizen en ik kijk al uit naar jullie volgende verslag!
    liefs, Anneke

• 05 Maart 2016 - 17:48

Gonda Ruijterman:

Leuk Rob en Joke! Geniet ervan! Gonda

• 06 Maart 2016 - 08:33

Elsje Van Poelgeest:

Hoi hoi,
    Heerlijk om mee te genieten over afrika.
    Op deze manier "zie" ik steeds meer van de wereld.
    Groetjes
    Elsje

• 06 Maart 2016 - 19:57

Broer Rob:

Hoi Rob en Sissy.
    Jullie weten dit zelf natuurlijk ook al. Het gaat niet om het doel, maar om de weg ernaartoe. In Afrika is duidelijk dat dit niet altijd de kortste en snelste weg is, maar het aanpassen hieraan gaat jullie wel lukken. Ik hoop dat jullie snel aan jullie eigen reis kunnen beginnen en dat jullie dan verlost zijn van al die formaliteiten. Geniet van alle indrukken en leuk om jullie belevenissen te lezen. liefs. Rob.

• 07 Maart 2016 - 07:29

Josette:

He Rob en Joke, wat een spannend begin zo. Erg leuk zo'n uitgebreid verhaal. Wens jullie alle voorspoed en geluk. Josette

• 07 Maart 2016 - 09:07

Eke Zijlstra:

Goedemorgen (hier) Joke en Rob,
    Alweer een avontuur voordat je eigenlijk op weg bent. Prima voorbereiding op Malawi dus. We hebben inmiddels alle toezeggingen voor het Kabadula Hospital binnen. Nu maar afwachten of aannemer en Aubrey reageren.
    We wensen jullie een voorspoedige start na de autotechniek en een veilige reis.
    Annemarie en Eke

• 13 Maart 2016 - 16:53

Mam Brouwer:

Zijn jullie al op weg naar Lesotho?Het is toch een heel gedoe,he?
    Heel veel succes en tot de volgende mail.
    Liefs,
    Mam.

• 14 Maart 2016 - 15:09

Paulette En Lei:

Beste Joke en Rob,
    Fijn dat jullie reis nu echt begonnen is. Wij vinden het heel leuk om jullie te volgen. We hopen dat alles met de auto vanaf nu goed gaat verlopen en dat hij jullie reislust zonder problemen blijft ondersteunen. Heel veel succes en plezier en we kijken uit naar jullie volgende bericht.
    Hartelijke groetjes,
    Paulette en Lei